Procedury dotyczące organizacji roku szkolnego 2023/2024
w Szkole Podstawowej nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Szubinie
Aktualizacja 31.08.2023 r
Podstawa prawna:
1. Ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674 z późn. zm.),
2. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148, 1078, 1287, 1680, 1681, 1818, 2197 i 2248 oraz z 2020 r. poz. 374)
3. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o chorobach zakaźnych i zakażeniach (Dz.U. z 2001 r., Nr 126,poz. 1384 z późn. zm.),
4. Rozporządzenia MENiS z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz.U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69)
1.Cele procedury:
Celem niniejszej procedury jest ustalenie sposobu postępowania dla zapewnienia bezpieczeństwa i higieny od 01.09.2023 r w Szkole Podstawowej nr 2 im. Władysława Broniewskiego w Szubinie z uwzględnieniem sytuacji szczególnych i innych zagrożeń.
2. Kogo dotyczy procedura.
Niniejsza procedura dotyczy:
- wszystkich pracowników Szkoły,
- rodziców (prawnych opiekunów),
- uczniów,
- petentów.
3) Organizacja zajęć w szkole.
- Do szkoły może uczęszczać uczeń zdrowy bez objawów chorobowych
- Uczniowie mogą być przyprowadzani do szkoły i z niej odbierani przez opiekunów zdrowych, bez objawów chorobowych. W przypadku zagrożeń epidemicznych postępuje się zgodnie z wytycznymi i obowiązującymi aktami prawnymi.
- Wejście do szkoły od placu apelowego – lewe drzwi:
- oddziały przedszkolne, klasa IIa, III a, IV c, V a, V c,
5. Wejście do szkoły od placu apelowego – prawe drzwi:
- klasy I a,b,c, II b,c, III b, c, IV a,b, V b – uczniowie wchodzą do szkoły, schodzą do szatni, a następnie udają się do klas.
6. Wejście główne do szkoły (od strony parku)
- uczniowie klas VII i VIII wchodzą do szkoły i schodzą do szatni, a następnie udają się do klas .
7. Rodzice uczniów klas pierwszych przyprowadzają dzieci na do szkoły lub na plac apelowy i oddają pod opiekę wychowawcy klasy lub nauczyciela, z którym klasa rozpoczyna lekcję od godz. 7.50 lub 10 minut przed rozpoczęciem zajęć.
8. W czasie przerw uczniowie przebywają w wyznaczonych miejscach:
- klasy I a,b,c, II a,b,c – plac apelowy,
- klasy oraz III a,b,c , IV a, b, c– boisko bitumiczne, asfaltowe
- klasy V a,b,c, VI a, b, c – boisko trawiaste
- klasy VII a,b,c, VIIIa – boisko wielofunkcyjne i teren przy ognisku
9. Uczeń wchodzi do szatni wyznaczonym dla jego klasy wejściem, kieruje się do swojej szafki, zostawia w niej okrycie wierzchnia, obuwie, przybory itp., a następnie udaje się pod salę lekcyjną.
10. Komunikacja w budynku szkolnym.
- do klas i z klas : 35, 67, 68,69,70,71,72,73,74 uczniowie wchodzą i schodzą schodami przy pomieszczeniu woźnego poruszając się ruchem prawostronnym. Wychodząc na przerwę uczniowie z sal 35, 67, 68, 69, 70 ruchem prawostronnym udają się do wyjścia przy sali gimnastycznej. Tym samym wejściem wchodzą po przerwie.
- do klas i z klas 22,61,62,63,64,65,65a,66 uczniowie wchodzą i schodzą schodami przy sali 22 poruszając się ruchem prawostronnym. Wychodzą na przerwę na boisko i wracają z boiska lewymi drzwiami od placu apelowego (przy sali 22 )
11. W szkole ogranicza się przebywanie osób z zewnątrz do niezbędnego minimum i w wyznaczonych obszarach.
12. Petenci wchodzą do szkoły wejściem głównym, od strony parku. Czekają na pracownika szkoły i postępują zgodnie z jego wskazówkami.
13. Jeżeli nauczyciel/pracownik szkoły zaobserwuje u ucznia objawy chorobowe, zostanie on skierowany do pielęgniarki szkolnej, sekretariatu szkoły lub wyznaczonych nauczycieli , którzy ukończyli specjalistyczny kurs udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Niezwłocznie zostaną powiadomieni rodzice/opiekunowie o zaistniałym zdarzeniu i ewentualnej konieczności odebrania ucznia ze szkoły.
14. W szkole obowiązują zasady higieny – częste mycie rąk, zasłanianie ust i nosa we właściwy sposób podczas kichania i kaszlu, unikanie dotykania oczu, nosa, ust.
15. Uczeń posiada własne podręczniki i przybory. Nie przynosi do szkoły niepotrzebnych przedmiotów lub zabawek.
16. Uczeń spożywa własne jedzenie i picie.
17. W szkole wietrzone są sale lekcyjne i korytarze wg potrzeb, także w czasie zajęć.
18. Łazienki wyposażone są w instrukcje mycia rąk.
19. Przerwy w miarę możliwości pogodowych uczniowie spędzają na świeżym powietrzu w wyznaczonych miejscach.
Aktualizacja procedury 31.08.2023 r.