Projekt skierowany był do dzieci z przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i uczniów z klasy 1-3 szkół podstawowych. W naszej szkole został zrealizowany w grupach: Motylki, Biedronki, Żabki oraz klasie II c i trwał od 4 października 2021r. aż do 29 kwietnia 2022r. Głównym jego celem było kształtowanie i rozwijanie odpowiedzialności za otaczające nas środowisko naturalne oraz wyrabianie nawyków proekologicznych.
Dzieci w ciągu roku szkolnego pogłębiały swoją wiedzę na temat zanieczyszczeń powietrza i wagi jego ochrony poprzez różnego rodzaju aktywności. Dowiedziały się wielu ciekawostek na temat Ziemi, jak dbać o środowisko i otaczającą nas przyrodę, mogły wykorzystać swoją wiedzę nt. segregacji śmieci, wrzucając odpady do odpowiednich pojemników. Wykonywały prace plastyczne o tematyce ekologicznej. Wzięły udział w konkursach ekologicznych, zabawach, które miały na celu usystematyzowanie wiedzy na temat ekologii, a w szczególności jak same mogą zadbać o naszą planetę. Poznały również znaczenie słowa „SMOG”. Dowiedziały się, jak i dlaczego należy chronić się przed zanieczyszczonym powietrzem. Wiedza, jak dbać o powietrze, utrwalana już od najmłodszych lat, na pewno pomoże w przyszłości dokonywać właściwych wyborów.
Dzięki tym działaniom przedszkolaki podczas spacerów czy zabaw w ogrodzie coraz częściej zwracają uwagę na ład i porządek w najbliższym otoczeniu. Pilnują, aby papierki wrzucać do kosza. Starają się także nie zrywać roślin, nie łamać gałęzi. Chętnie oglądają książki przyrodnicze i zadają dużo pytań na temat ochrony przyrody. Natura stała się także częstym tematem prac plastycznych dzieci.
Wszyscy uczniowie biorący udział w projekcie otrzymali certyfikaty za aktywny udział i podejmowane działania ekologiczne w najbliższym otoczeniu.
Mam nadzieję, że świadomość ekologiczna dzieci będzie poszerzana w przyszłości.
Poniżej znajduje się fotorelacja z realizacji zadań projektowych.
Koordynator projektu
Emilia Hilscher