27 kwietnia dzieci z oddziału przedszkolnego uczestniczyły w wycieczce szkolnej do Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy w Toruniu. Od przekroczenia progu dzieci zdobywały nową wiedzę oraz doświadczały wielu działań. Zapoznani zostali z wahadłem Foucaulta, które demonstruje doświadczenie dowodzące ruchu Ziemi wokół własnej osi. Następnie przenieśli się na wystawę, gdzie głównym tematem był ruch obrotowy, jego zastosowanie i zjawiska z nim związane. Na wystawie „Rzeka” znajdował się model koryta rzeki Wisły, gdzie dzieci miały możliwość zabawy przy stanowiskach umieszczonych wzdłuż jej biegu. Znajdujące się obok inne eksponaty pokazywały bogactwo fauny Polski. Dzieci mogły pobawić się pierwszymi eksponatami mobilnymi, które są skorelowane ze zjawiskami fizycznymi, np. „Pryzmat”, „Wirująca Kula” lub „Wirujący Cylinder”. Dodatkową atrakcją był model statku historycznych piratów grasujących dawniej na Wiśle. Dużym zainteresowaniem cieszył się charakterystyczny domek na drzewie, do którego można wejść i pobawić się w odkrywcę. Staw wędkarski zachęcał do złowienia rybki a tuż obok była wyrzutnia chusteczek żonglerskich. Elementy systemu Imagination Playground (system niebieskich klocków) pozwalające tworzyć dowolne budowle i obiekty – od budynków, zamków, mostów poprzez tunele oraz różnego rodzaju postacie służyły dzieciom jako obiekty do wspólnej zabawy. System w harmonijny sposób rozwija dzieci w różnym wieku w sferze zmysłowej, ruchowej i intelektualnej, zachęcając jednocześnie do współpracy i tworzenia swego własnego „placu zabaw”. Kolorowa wystawa, przypominająca z wyglądu wielką układankę Tetris, była świetną łamigłówką angażującą do zespołowej pracy. Dzieci uczestniczyły w warsztatach Ścieżki emocji, gdzie uczyły się nazywać uczucia, które towarzyszą nam w codziennym życiu. Na zakończenie warsztatów uczniowie poznali tajemnice legend toruńskich oraz przemienili się w małych budowniczych, którzy przy pomocy unikalnych klocków stworzyli swoją własną wizję głównych zabytków Torunia.
Przestrzeń ekspozycji zaaranżowana jest w sposób przyjazny dla dzieci, tworząc nowy osobny świat kreatywnej zabawy, pełen niezwykłych stanowisk interaktywnych, które służy przede wszystkim zabawie rozwijającej umiejętność logicznego myślenia, ćwiczącej umiejętności manualne, konstrukcyjne, koordynację psychoruchową dzieci oraz rozumienie ciągów przyczynowo-skutkowych.
Natalia Łużyńska